Γιατί προσευχόταν ο Ιησούς Χριστός;

αναρτήθηκε στις 24 Φεβ 2018, 6:01 μ.μ. από το χρήστη Βασίλειος Ζαφείρογλου   [ ενημερώθηκε 29 Μαρ 2018, 10:39 π.μ. ]

  Άρθρο του Αιθίοπα αδελφού Mezgebu. Μετάφραση: Ζαφείρογλου Αναστ. Βασίλειος  (25/02/2018)

Αυτό το θέμα τίθεται ξανά και ξανά από τους ερευνητές της αλήθειας, καθώς επίσης και από τους σκεπτικιστές. Υπάρχει κάτι λάθος με την προσευχή; Όχι, σύμφωνα με την Αγία Γραφή η προσευχή απευθύνεται στον ύψιστο Θεό. Εάν η προσευχή γίνεται σύμφωνα με το θέλημα του αληθινού Θεού του σύμπαντος, δεν υπάρχει τίποτα λάθος σε αυτή (βλέπε Α΄ Ιωάννου ε:14). Εάν είναι έτσι, τι το ιδιαίτερο σχετικά με την προσευχή του Ιησού; Η λεπτομέρεια του θέματος θα μας δείξει το κίνητρο.

Το ερώτημα είναι «εάν ο Ιησούς ήταν ο μόνος αληθινός Θεός εν σαρκί, γιατί και σε ποιόν προσευχόταν»;

Για να πάρουμε μια σαφή βιβλική απάντηση σ' αυτή την ερώτηση, υπάρχει μια βασική ερώτηση που θα έπρεπε να προηγείται. Αφού η Γραφή δηλώνει πολύ καθαρά ότι υπάρχει μόνο ένας αληθινός Θεός, όπως στο Δευτερονόμιο ς:4 το ίδιο παρατίθεται και στην Καινή Διαθήκη στον Μάρκο ιβ:28-32 που λέει:

«....Ποια εντολή είναι πρώτη απ' όλες; Και ο Ιησούς απάντησε σ' αυτόν ότι: Πρώτη απ' όλες τις εντολές είναι:

«'Ακου Ισραήλ· ο Κύριος ο Θεός μας είναι ένας Κύριος...... Και ο γραμματέας είπε σ' αυτόν: Σωστά, Δάσκαλε, αληθινά είπες, ότι υπάρχει ένας Θεός, και δεν υπάρχει άλλος εκτός απ' αυτόν·»

 

Και στο Α΄ Τιμ.γ:16 επίσης λέει,

«Και αναντίρρητα, το μυστήριο της ευσέβειας είναι μεγάλο· ο Θεός φανερώθηκε με σάρκα......» (δες επίσης Κολ. β:9) και αυτός ο Θεός ήρθε με το σωτήριο όνομα που καλείται Ιησούς (Ματθ.1:21-25).  Αυτή η αναντίρρητη αλήθεια είναι ο ακρογωνιαίος λίθος της χριστιανικής πίστης.

 

Εάν συμφωνούμε με το προηγούμενο ξεκάθαρο δεδομένο της Γραφής, τότε η πιο σπουδαία και μεγαλεπήβολη ερώτηση που θα έπρεπε να ερωτηθεί είναι:

«Ποια ήταν η πρόθεση του Θεού στο να φανερωθεί με σάρκα;»

Αυτή είναι η ερώτηση που πρέπει να ερωτηθεί πριν ρωτήσουμε την ερώτηση που λέει, «Γιατί ο Ιησούς, που ήταν ο Θεός εν σαρκί, προσευχήθηκε;» ή «σε ποιον προσευχόταν;»

 

Ο λόγος της φανέρωσης του Θεού εν σαρκί εκφράστηκε μέσω των προφητών της Παλαιάς Διαθήκης. Για παράδειγμα ο Ησαϊας δηλώνει«Ναι, εξέλιπε η αλήθεια· κι αυτός που ξεκλίνει από το κακό, γίνεται θήραμα. Και ο Κύριος είδε, και δυσαρεστήθηκε ότι δεν υπήρχε κρίση·και είδε ότι δεν υπήρχε άνθρωπος, και θαύμασε ότι δεν υπήρχε εκείνος που μεσιτεύει· γι' αυτό, ο βραχίονάς του ενέργησε σ' αυτόν σωτηρία· και η δικαιοσύνη του, αυτή τον βάσταξε» (Ησα.νθ:15-16).

 

Σύμφωνα με αυτό το λόγο του Θεού, υπήρχαν πράγματα που απουσίαζαν, γεγονός που δυσαρεστούσε τον Δημιουργό του σύμπαντος δηλαδή, τον άνθρωπο της Αληθείας, που είναι Δίκαιος, ο οποίος μπορεί να είναι σωστός Κριτής και Μεσίτης.

 

Να γιατί ο Θεός είδε και θαύμασε, επειδή δεν υπήρχε κανείς να παρέμβει ανάμεσα στον Θεό και τον άνθρωπο που να μπορούσε να μεσολαβήσει για τους χαμένους. Έτσι ήταν απαραίτητη μια ύψιστη θεία λύση. Η ύψιστη Θεία λύση: επισημάνθηκε ήδη ακριβώς δίπλα στη λυπηρή έλλειψη πνευματικών αρετών. Η διέξοδος ήδη αναφέρθηκε στα εδάφια 16 και 17 που λένε: «γι' αυτό, ο βραχίονάς του ενέργησε σ' αυτόν σωτηρία· και η δικαιοσύνη του, αυτή τον βάσταξε».

 

Καθώς το είδαμε, προφανώς για όλα τα παραπάνω προβλήματα η μόνη λύση ήταν ο ίδιος ο Θεός. Γι' αυτό διακηρύττει στον Ησαΐα ξγ:5 λέγοντας «Και κοίταξα ολόγυρα και δεν υπήρχε κάποιος να βοηθάει· και θαύμασα ότι δεν υπήρχε κάποιος να υποστηρίζει· γι' αυτό, ο βραχίονάς μου ενέργησε σε μένα σωτηρία· και ο θυμός μου, αυτός με υποστήριξε». Με λίγα λόγια «ο Θεός εφανερώθη εν σαρκί» (Α΄ Τιμοθέου γ:16) για να είναι η απαραίτητη αλήθεια, ο δίκαιος κριτής, και ο τέλειος μεσίτης.

 

Δεν υπήρχε αλήθεια  -  Εκείνος έγινε η αλήθεια (Ιωάν. Α:14, ιδ:6, ιη:37)

Δεν υπήρχε δικαιοσύνη  -  Εκείνος έγινε η δικαιοσύνη μας (Ρωμ. γ:21,26)

Δεν υπήρχε Κριτής - Εκείνος έγινε ο δίκαιος Κριτής (Ησαΐας να:5, Ιωάν. ε:27, Ιακ. δ:12, Εβρ. ιβ:23).

Δεν υπήρχε κανείς που θα μπορούσε να Τον ευαρεστήσει έτσι έκανε τον Λόγο Του σάρκα και είπε αυτός είναι ο αγαπημένος μου Γιός (Ψαλ. ιθ:5, Ματθ. γ.17, Ιωάν. γ.29).

Δεν υπήρχε άνθρωπος - ο Θεός έγινε εκείνος ο άνθρωπος (Εξ. ιγ:3, Ιωάν. γ:13, Ιωάν. α:14, Φιλ.β:7,8 Ησα. μβ:13, Α΄ Τιμ. β:5).

Δεν υπήρχε Μεσίτης - Ο ίδιος ο Θεός ήρθε σαν ΜεσίτηςΕπί τη ευκαιρία τι σημαίνει μεσίτης; Ένας μεσίτης είναι κάποιος που μεσιτεύει. Το να μεσιτεύει κανείς σημαίνει να υπερασπίζεται, να προσεύχεται ή να μιλάει για κάποιον ή να μεσολαβεί σε μια διένεξη. Όταν η Γραφή λέει ότι ο Θεός έγινε μεσίτης αυτό σημαίνει ότι εκείνος έγινε ένας μεσολαβητής. (Γαλ. γ:20).

 

Να γιατί πράγματι προσευχήθηκε.... Ιερεμίας 50:34 « Όμως, ο Λυτρωτής τους είναι ισχυρός· Κύριος των δυνάμεων είναι το όνομά του· θα δικάσει τη δίκη τους οπωσδήποτε, για να αναπαύσει τη γη, και να ταράξει τους κατοίκους της Βαβυλώνας.». Έτσι ο ίδιος ο Θεός είναι εκείνος που υπερασπίζεται τις υποθέσεις μας.

Έτσι ο ίδιος ο Θεός έγινε μεσίτης ως αρχιερεύς. Ο Ζαχαρίας προφήτευσε στο σχετικό μήνυμα λέγοντας «....Ναι, αυτός θα κτίσει τον ναό τού Κυρίου· κι αυτός θα πάρει τη δόξα, και θα καθίσει, και θα διοικήσει επάνω στον θρόνο του· και θα είναι ιερέας επάνω στον θρόνο του· και ανάμεσα στους δύο αυτούς θα είναι βουλή ειρήνης»(Ζαχ.ς:13).

 

1.      Ο Ιησούς προσευχόταν για να εκπληρώσει πάσα δικαιοσύνη (Ματ. γ.14-15) και για να είναι το τέλειο πρότυπο.

 

Στον Ματθαίο γ:15 διαβάζουμε ότι ο Ιησούς λέει στον Ιωάννη τον Βαπτιστή,    « 'Αφησε, τώρα· επειδή, έτσι είναι πρέπον σε μας, να εκπληρώσουμε κάθε δικαιοσύνη. Τότε, τον αφήνει.»

Τώρα ποια είναι η διάκριση της βάπτισης του Ιησού από τη βάπτιση των υπόλοιπων ανθρώπων;

Όλοι οι άνθρωποι βαπτίζονταν εξομολογούμενοι τις αμαρτίες τους, (Ματθ. γ:6, Μάρκ. α:5) επειδή εκείνοι ήταν αμαρτωλοί αλλά ο Χριστός είναι άγιος και τέλειος (Λουκ.α:35).

Εκείνος είναι «ο 'Αγιος του Θεού» (Λουκ.δ:34)

«Επειδή, τέτοιου είδους αρχιερέας έπρεπε σε μας: Όσιος, άκακος, αμόλυντος, ξεχωρισμένος από τους αμαρτωλούς, και ο οποίος έγινε ψηλότερος από τους ουρανούς·» (Εβρ.ζ:26).

Αν και ήταν ξεχωριστός από τους αμαρτωλούς, βαπτίστηκε με το ίδιο βάπτισμα που βαπτίζονταν οι άνθρωποι.

 

Ο απόστολος Παύλος εξήγησε το βάπτισμα του Ιωάννου στους Εφεσίους, «Και ο Παύλος είπε: Ο Ιωάννης μεν βάπτισε βάπτισμα μετάνοιας, λέγοντας στον λαό να πιστέψουν σ' εκείνον που θα ερχόταν ύστερα απ' αυτόν, δηλαδή, στον Ιησού Χριστό.»(Πράξ. ιθ:4).

Καταλάβατε το νόημα εδώ; Ο Χριστός δεν βαπτίστηκε για να πιστέψει στον Χριστό, αφού ήταν ο ίδιος Του εκείνος ο Χριστός, αλλά απλά για να εκπληρώσει πάσα δικαιοσύνη. Παρομοίως δεν προσευχήθηκε για να πάρει βοήθεια από ένα ανώτερο όν επειδή ήταν ο ίδιος Του αυτό το Ον αλλά προσευχήθηκε για να εκπληρώσει πάσα δικαιοσύνη. Εκείνος είναι το πρώτιστο πρότυπο της Χριστιανοσύνης.

 

2.     Ο Ιησούς προσευχόταν γιατί ήρθε ως Αρχιερεύς.

Στους Εβραίους γ:1 λέει «Γι΄ αυτό, άγιοι αδελφοί, μέτοχοι ουράνιας πρόσκλησης, κατανοήστε τον Απόστολο και Αρχιερέα τής ομολογίας μας, τον Ιησού Χριστό·» Ως απόστολος της ομολογίας μας, ο Ιησούς Χριστός προσευχόταν για να μας διδάξει, καθώς ήταν το πρότυπο. Εκτελούσε το καθήκον ενός ιερέα ενώ ήταν στο υψηλότερο αξίωμα της ιεροσύνης. (Ζαχ.ς:13).

 

3.     Εκείνος υπέφερε, προσευχήθηκε, πέθανε ....στη θέση μας.

Αυτό είναι η εκπλήρωση του Ησαϊας νγ. 7-9 «... όσα έκανε ο Κύριος σε μας, και τη μεγάλη αγαθότητα προς τον οίκο Ισραήλ, που έδειξε σ' αυτούς, σύμφωνα με τους οικτιρμούς του, και σύμφωνα με το πλήθος τού ελέους του.

Επειδή, είπε: Βέβαια, αυτοί είναι λαός μου, παιδιά που δεν θα ψευστούν· και υπήρξε ο Σωτήρας τους.

Σε όλες τις θλίψεις τους θλιβόταν, ....».

 

Ποιος θλιβόταν σε όλες τους τις θλίψεις;

Ο Θεός που είναι ο Λυτρωτής του Ισραήλ.

 

Ποιος ήταν ο Σωτήρας τους;

Ο Θεός που είναι ο Δημιουργός του Ισραήλ.

Όχι ένα ανθρώπινο δημιούργημα.

 

Συμπέρασμα :

Ο Ιησούς Χριστός όντας Άγιος και τέλειος (Εβραίους ζ:26), βαπτίστηκε από τα χέρια του Ιωάννη του βαπτιστή (Ματθ. γ:14,15).

Όντας ο Κύριος, βρέθηκε στη μήτρα μίας παρθένου (Λουκάς α:43).

Αν και ήταν ο Κύριος των πάντων, γεννήθηκε από παρθένο και βρέθηκε σε μια φάτνη (Λουκάς β:11)

Ενώ ήταν ο Κύριος και ο Δάσκαλος, έπλυνε τα πόδια των μαθητών Του.(Ιωάννης ιγ:12-15).

Αν και ήταν ο Κύριος του Δαβίδ, ονομάστηκε ο Γιος του Δαβίδ (Ματθ. κβ:41-46)

Ενώ ήταν ο «Εγώ Είμαι» προτού γεννηθεί ο Αβραάμ, ονομάστηκε γιός του Αβραάμ (Ιωάννης η:58).

Αν και ήταν ο Παντοδύναμος που μπορεί να απαντήσει σε όλες τις προσευχές, όντως προσευχόταν (Ιωάννης ιδ:14)

                                                                                 

Ο ίδιος ο Ιησούς, που είναι ο Θεός ο Παντοδύναμος, λέει στο κατά Ιωάννη ιδ:13-14

«Και ό,τι αν ζητήσετε στο όνομά μου, θα το κάνω, για να δοξαστεί ο Πατέρας στον Υιό.

Αν ζητήσετε κάτι στο όνομά μου, Eγώ θα το κάνω.»

 

Δεν υπάρχει βιβλική απόδειξη ότι ο Θεός έχει τρία πρόσωπα.

Έτσι, αν ακούσετε κάποιον να λέει ότι το Δεύτερο πρόσωπο προσεύχεται στο Πρώτο πρόσωπο, μην το πιστεύετε αυτό καθόλου.

Ο Ιησούς δεν είναι ο Δεύτερος. Αυτός λέει, «Εγώ είμαι ο Πρώτος και ο Έσχατος». (Αποκ. κβ:13, Ησαΐας μα:4,  μδ:6).

Επιπλέον, αν κάποιος άλλος αναφέρει ότι ο Ιησούς έχει δύο φύσεις (θεία και ανθρώπινη) και η ανθρώπινη φύση προσεύχεται ή απευθύνεται  στη θεία φύση, μην το δέχεσαι αυτό. Μάλλον πίστεψε στο Λόγο του Θεού, που απλά λέει:

 

(Β'Κορ. 5:18-19 [Μεταγλώττιση])

«Και τα πάντα είναι από το Θεό, που μας συμφιλίωσε με τον εαυτό του διαμέσου του Χριστού

και μας έδωσε τη διακονία της συμφιλίωσης:

πως δηλαδή ο Θεός ήταν μέσα στο Χριστό,

συμφιλιώνοντας τον κόσμο με τον εαυτό του, ....».

 

(Ιούδ. 1:25 [Μεταγλώττιση])

"στο μόνο Θεό το σωτήρα μας, ας είναι δόξα, μεγαλοσύνη, κράτος και εξουσία πριν από κάθε αιώνα και τώρα και σε όλους τους αιώνες διαμέσου του Ιησού Χριστού του Κυρίου μας. Αμήν."

 

 

 

Comments